The Road To Nowhere
Our Stories about An Endless Trip On The Road To Nowhere!
Thursday, May 3, 2007
تاج وفضايح
انت ليه اخترت الاسم دا ؟
علشان كان بيعبر عن التوهان اللي كنت حاساه وقت ماعملنا البلوج.. بالإضافة لأننا كلنا اتفقنا عليه

ـــــــــــــ

undoلو تقدر ترجع الزمن مره واحده,تعمل لموقف ما,ايه الموقف اللي حتختار تشطبه من حياتك؟
أي موقف لغيت فيه عقلي ووأدت شخصيتي.. اقرب موقف كان مشروع خطوبتي الأخير

ـــــــــــــ

لو معاك طاقيه الاخفا,حتعمل بيها ايه؟
هممممم..ممكن تلات حاجات على بالي دلوقتي
أولاً:اسهر على قهوة بلدي في حي شعبي من بعد العصر ولحد الفجر.. اسمع حديت الناس والأغاني القديمة وصوت خبط الأشاط.. واشم ريحة المعسل والتفاح والمشاريب..الخ
ثانياً: أنام على ظهري وافرد ايدي على آخرها في وسط حديقة عامة, تحت ظل شجرة وعيني على السما, وناس رايحة جاية حواليا، وناس فارشين حصر وملايات وقاعدين يتحدتوا ويشربوا شاي، وعيال بتعلب كرة, وبنات بتلعب فتّحي ياوردة
ثالثاً: ارافق صياد ومراته في رحلة صيد نيلية على مركب بعد المغرب
ـــــــــــــ


تقدر ترجع بالزمن ليوم واحد بس,لاي وقت او يوم,ترجع لامتي و فين؟
لأي يوم من أيام سنة أولى ثانوي..آخر سنة ليا مع بابا
ـــــــــــــ
لو معاك مصباح علاء الدين,ايه التلات طلبات اللي حتطلبها من الجني؟
الحقيقة المطلقة
اليقين
عشرون مليار دولار
ـــــــــــــ

لو تقدر تعيش في شخصيه تانيه ليوم واحد,او حتى علي طول,تحب تعيش بدل مين؟
لو ليوم واحد يبقى الكاتب الأستاذ محمد علاء الدين
لو على طول ماعتقدش هقدر استحمل اكون غير أنا
ـــــــــــــ

نفس قدره ترجيع الزمن,حاجه حتعملها و انت مش قادر تعملها و خايف من النتيجه بتاعتها,معاك القدره دي,فتقدر تعملundo الحاجه دي و لو فشلت ببساطه تعمل ليهاو يا دار ما دخلك شر,ايه هي الحاجه دي
ترك عملي الحالي، والبحث عن عمل جديد

ـــــــــــــ

خمس حاجات محدش يعرفها عنك
أولاً: مابحبش صوت مشاري العفاسي في تلاوة القرآن
ثانياً: أنانية بعض الشئ
ثالثاً: محلات لعب الأطفال ومكتبات الأدوات المدرسية بتبهرني
رابعاً: بخاف من الظلمة
خامساً: كان نفسي أكون ولد
ـــــــــــــــــــــــــــ
أمرر التاج لسمباتيك وذو النون المصري وعلاء الدين وكراكيب عادل و لوست هانم ..بعد إذنهم طبعاً
:)
Incomplete
posted by Incomplete @ 2:26 PM  
16 Comments:
  • At May 3, 2007 at 3:50 PM, Blogger محمد عبد الغفار said…

    هو عدم اعجابك بمشارى راشد تهمه تخفيها ،لا انا ولا اخوتى ولا ابى ولا امى نحبه ولا نرى اى غضاضه فى التصريح بذلك

    وبعدين عاوزه تكونى ولد ليه لو كت ولد صدقينى كنت تتمنى تبقى بنت

     
  • At May 3, 2007 at 10:22 PM, Blogger •«ρяoιd»•™ said…

    مش قولنا كفايه تاجات بقي

    :)

    لاء بجداجابتك حلوه قوي و عرفتني عليكي اكتر

    تحياتي

     
  • At May 3, 2007 at 11:16 PM, Blogger Nothing To Lose said…

    اميرتى انكمبليت
    حتى وانتى جدا رقيقه :P
    بس عشرين مليار دولار ليه ؟؟؟
    بحب فيكى حبك فى نفسك :Dوثقتك فيها ماشاء الله

    امووووووووووووووووه

     
  • At May 5, 2007 at 12:48 PM, Blogger sara said…

    انكومبليت الجميله

    انا كمان علي فكرة محلات لعب الاطفال والادوات المكتبيه بتجنني مش بتبهرني بس ..لأ والمكتبات اللي بتبيع الكتب كمان ..

    وانا كمان بردو كان نفسي اكون ولد ...

    بصره

     
  • At May 5, 2007 at 9:34 PM, Blogger -_- said…

    كل تاج وانت طيب

     
  • At May 6, 2007 at 6:43 AM, Blogger About Me said…

    يادي التاجات....انا كل ماجي هنا الاقيكي لابسة تاج....مش هتبطلي التاجات دي بقه...looool:P
    :D

     
  • At May 6, 2007 at 11:18 AM, Blogger Incomplete said…

    Mohamed A. Ghaffar
    مش موضوع تهمة والله
    موضوع ان ده شئ مايعرفوش عني اللي مرر لي التاج
    كنت عايزه اكون ولد علشان اخربها طبعاً
    :D
    لأ بجد.. احنا في مجتمع ذكوري شرقي جداً..والرجالة هما اللي واخدين حقهم تالت ومتلت
    شكراً لمرورك الكريم
    :)
    __________________
    •«ρяoιd»•™
    اعمل ايه يابرويد ..ورطوني والله
    :)
    ميرسي وربنا يخليك يارب
    :)
    __________________
    Nothing To Lose
    رقيقة فين ياجميلتي بس وانا نفسي ابقى ولد
    :D :D
    والله يامزتي لا أنا بحب نفسي ولا واثقة فيها دايماً
    :)
    عشرين مليون دولار علشان يادوبك على القد علشان ادلع نفسي
    :p :p :D
    امممممممممممممممموه
    __________________
    None
    ايه يابنتي ده
    كل يوم اكتشف شبه بينا في حاجة جديدة
    هاتي بوووووووسة
    اممممممممواه
    :)
    __________________
    Sharm
    وانت طيب يافندم
    :D
    __________________
    Medo Magdy
    أصلك مش فاهم
    هو تاج يتيم لبسناه احنا الأربعة
    :D

     
  • At May 7, 2007 at 1:24 AM, Blogger kaed said…

    يا مفترية عشرين مليار طب قولى تسعتاشر تمنتاشر
    و بالنسبة لموضوع إنك تكونى ولد خليكى كدة أحسن كدة حلو أوى على الأقل مش حتشتغلى شغلتين علشان تعرفى تتجوزى
    و بالنسبة لموضوع القهاوى الشعبية بجد متعة أنك تقعدى على قهوة و مكبرة دماغك لحد الفجر

     
  • At May 7, 2007 at 8:43 AM, Blogger bastokka طهقانة said…

    و مين مننا كامل يا عزيزتي

    انتم اصحاب زي السكر

    اوروفوار

     
  • At May 7, 2007 at 8:52 AM, Blogger أُكتب بالرصاص said…

    على فكرة
    انا كمان مش باحب راشد

    وكمان انت ممكت تقعدي على اي قهوة بلدي من بعد العصر للفجر
    مش محتاجة طاقية الاخفاء
    بس لو البوكس جه واخدك
    انا ماعرفكيش



    بمناسبة امنية الولد


    دلوقت على راي خالد الذكر

    البنت زي الولد
    ماهيش كمالة عدد!
    لان الاتنين مالهمومش لازمة

     
  • At May 7, 2007 at 12:26 PM, Blogger t3ban said…

    بجد عجبنيي أوي ردودك
    مفيش أجمل من يوم أسهرو مع واحد أو أتنين بس من الي بحبهم علي قهوة في بحري لغية الساعة 7 لما ميكنش حد غيرنا في البلد في وسط السقعة
    عارفة بجد بحس بأيه؟
    بحس أحساس الأم الي نيمت عيالها و شايلة هم تاني يوم بالأضافة لهمها بس ساعة الشروق و الشمس بتطلع من قلب البحر زي متكون طالعة منصورة بعد معركة طاحنة بينها و بين الليل بحس بالأمل
    أن لسة في حد يقدر يعمل حاجة

     
  • At May 7, 2007 at 7:50 PM, Blogger Van Gogh said…

    بالرغم من انى مش متعود اعلق على التاجات..الا ان اجاباتك خلتنى اعرفك اكتر

    قولتلك...هتشوفينى تانى

     
  • At May 8, 2007 at 11:23 AM, Blogger Incomplete said…

    kaed
    عشرين مليار دول يادوبت..صدقوني
    وبعدين انت مش فاهم..أنا لو ولد مش هتجوز من أساسه
    :D
    نورت ياقائد
    :)
    ___________
    bastokka طهقانة
    انتي اللي سكرة ياكميلة
    نورتي يابستوكتي
    :)
    ___________
    أُكتب بالرصاص
    ياراجل حرام عليك.. ده انا لما بعدي من قدام قهوة بدلي بتحصل مظاهرة..عايزني اقعد معاهم من غير طاقية اخفا ولحد الفجر كمان
    :D :D :D
    لا بس في تفرقة عنصرية لايمكن انكارها بين البنت والولد
    نورت ياجميل
    :)
    ___________
    t3ban
    ربنا يخليك ياجميل
    وحلو قوي احساسك ولمحة الأمل اللي في كلامك
    :)
    ___________
    Van Gogh
    ميرسي جداً
    ونورتنا تاني
    معلومة بس محتاجة اقولها لك بعد اذنك..احنا في المدونة دي اربع بنانيت
    noneوانت شكلك تقريباً تقصد
    incomplete وأنا
    نورت ياجميل
    :)

     
  • At June 7, 2007 at 6:41 PM, Anonymous Anonymous said…

    تاج حلو اوي ياجميله
    بس انا كده اتلخبط
    اللي جاوب علي اسئله التاج انتي نون و لاانكومبليت؟التاج و اسئلته عرفني اكتر بشخصيتك و حببني فيكي اكتر
    و من بعد اذنك يعني حبقي استلف الأسئله و ارد عليها في مدونتي
    اشكرك ياجميله علي الفرصه السعيده اللي عرفتنا بيكي اكتر و بشخصيتك اللطيفه و علي فكره عجبني اوي ردك علي الحاجات الل الناس ماتعرفهاش عنك
    تحياتي ليكي ياقمريه
    :))))

     
  • At June 9, 2007 at 11:12 AM, Blogger Incomplete said…

    اجندا حمرا
    غاليتي الجميلة
    أهلاً بيكي في مدونتنا المشتركة
    دي مدونة احناالبنات الأربعة مشتركين فيها
    incomplete
    nothing to lose= rena
    none
    lost
    أي واحدة فينا تقدر تكتب الموضوع اللي تحبه هنا
    وبتكتب اسمها في الآخر علشان الناس تعرف مين اللي كتب الموضوع
    التاج احنا تلاته جاوبنا عليه كل واحدة في بوست خاص بيها
    ومن حسن حظي انك رديتي في البوست بتاعي
    سعيدة قوي ان التاج عجبك..وطبعاً تاخدي الأسئلة زي ماتحبي..دي أصلاً مدونتك
    ومستنية جداً اجابتك عليه
    ميرسي لكل كلامك الرقيق..وربنا مايحرمني منك
    :) :) :)

     
  • At June 9, 2007 at 5:32 PM, Anonymous Anonymous said…

    حبيبه قلبي
    incomplete
    ربنا يسترك كويس انك وضحتيلي الأمور ماشيه ازاي عشان انا كنت بدأت التلخبط
    الصراحه انتي كنتي اول واحده اتعرفت عليها و حبيتها و بعد كده رينا الجميله و بعد كده نون
    و لوست لسه ماعرفهاش
    بس اكيد هي جميله و رقيقه زيكم
    ربنا يبارك فيكم انتم الاربعه و يوفقكم في كل حاجه بتعملوها و يخاليكم لبعض و لينا
    انا ياجميله اللي حظي من السما اني اتعرفت عليكي و لمست اد ايه انتي شخصيه جديره بالاحترام و طبعا طبعا حجاوب قريب علي التاج
    تحياتي ليكي ياقمريه و ماتغبيش عني عشان بتوحشيني
    :)))))))

     
Post a Comment
<< Home
 
تايهين على الطريق


مالي النهارده
إمبارح اللي عدّى
ناس من هناك
اديني ودنك

Powered by

Free Blogger Templates

BLOGGER

عدّى من هنا
free web counter